Feta la zona verda, feta la trampa
Molts conductors esquiven l'àrea de pagament de les Pedreres, que està al 45% d'ocupació, aparcant en marges
08.03.2015 | 08:29
Feta la zona verda, feta la trampa
GIRONA | TAPI CARRERAS Un passeig per la part alta de la muntanya de les Pedreres de Girona permet detectar multitud de vehicles aparcats en marges i racons dels vials i, fins i tot, en algun espai natural, per tal d'esquivar el pagament de la zona verda d'aparcament. Un dels punts on es veu més clarament és al carrer Bellavista. A les places de pagament amb prou feines s'hi compten dos o tres cotxes aparcats amb el tiquet corresponent, i són sempre els mateixos: veïns, que paguen 1,5 euros per sis dies laborables o una quota trimestral de 19,50 euros.
En canvi, en un dels ramals de terra a tocar de la cruïlla amb la Pujada Torre d'Alfons XII, s'hi amunteguen dues dotzenes de cotxes. Més amunt, a l'entorn d'un taller de pedra, es poden veure una desena més de vehicles situats, alguns, en posicions poc ortodoxes. També n'hi ha en un voral de la pròpia Pujada a la Torre.
Quan el vial canvia de nom i passa a dir-se carrer dels Caputxins, es reprodueix la situació: es poden veure vehicles estacionats al peu d'una antiga pedrera i en una rampa d'accés. Des que el consistori va posar unes pedres al camí de la Ferradura, la situació ha millorat. Tot i això, encara es poden veure cotxes als racons del carrer dels Merlets. Fins i tot a l'entorn d'un restaurant i del convent de Sant Daniel hi ha cotxes aparcats d'estudiants de la Universitat, que admeten que el deixen allà perquè no està massa lluny i no han de pagar.
Problemes històrics
El carrer Bellavista havia estat un dels punts de trànsit més conflictius de les Pedreres, ja que antigament s'hi aparcaven vehicles als dos costats de carrer. Per això, els veïns es queixaven que ells no podien entrar als seus garatges ni aparcar al carrer on vivien. A més, si un vehicle pujava i un altre baixava, no hi havia espai per passar els dos al mateix temps. Inicialment es va prohibir aparcar en un costat, però igualment els vehicles seguien estacionant als dos costats. Una situació que també passava a altres carrers, com el del Pirineu, Regiment de Baza o Terç de Miquelets.
El carrer Bellavista havia estat un dels punts de trànsit més conflictius de les Pedreres, ja que antigament s'hi aparcaven vehicles als dos costats de carrer. Per això, els veïns es queixaven que ells no podien entrar als seus garatges ni aparcar al carrer on vivien. A més, si un vehicle pujava i un altre baixava, no hi havia espai per passar els dos al mateix temps. Inicialment es va prohibir aparcar en un costat, però igualment els vehicles seguien estacionant als dos costats. Una situació que també passava a altres carrers, com el del Pirineu, Regiment de Baza o Terç de Miquelets.
La zona verda de les Pedreres es va posar en funcionament el gener de l'any passat i manté una ocupació que frega el 45%, segons dades facilitades per l'Ajuntament. Aquest gener, l'ocupació ha estat del 36,13%. Les places amb èxit són les dels Jardins de Fora Muralla (a poca distància ja hi ha la plaça Catalunya) i les d'Isabel la Catòlica (a prop d'un col·legi i del parc de Vista Alegre).
Un possible nou espai gratuït
El consistori ha tirat endavant algunes mesures per tal que els ?preus "tous" de la zona verda puguin beneficiar també veïns que no són del mateix barri, de manera els carrers més propers del Barri Vell i del Carme-Vista Alegre també tenen preus econòmics. A més, s'està estudiant habilitar un espai ampli, gratuït, en un punt de la Pedreres, que el regidor de Mobilitat, Via Pública i Seguretat, Joan Alcalà, encara no vol revelar. Ara mateix, el 26,77% dels usuaris són de les Pedreres o de la zona d'influència. La resta són residents en altres barris, que paguen la meitat del que seria la tarifa d'una zona blava. No hi ha constància que hi aparqui cap vehicle de fora de Girona, que pagaria la plaça com si fos zona blava. De la zona d'influència, el 66% dels usuaris són de les Pedreres, el 18,87% del Barri Vell i el 15,09% de Vista Alegre.
El consistori ha tirat endavant algunes mesures per tal que els ?preus "tous" de la zona verda puguin beneficiar també veïns que no són del mateix barri, de manera els carrers més propers del Barri Vell i del Carme-Vista Alegre també tenen preus econòmics. A més, s'està estudiant habilitar un espai ampli, gratuït, en un punt de la Pedreres, que el regidor de Mobilitat, Via Pública i Seguretat, Joan Alcalà, encara no vol revelar. Ara mateix, el 26,77% dels usuaris són de les Pedreres o de la zona d'influència. La resta són residents en altres barris, que paguen la meitat del que seria la tarifa d'una zona blava. No hi ha constància que hi aparqui cap vehicle de fora de Girona, que pagaria la plaça com si fos zona blava. De la zona d'influència, el 66% dels usuaris són de les Pedreres, el 18,87% del Barri Vell i el 15,09% de Vista Alegre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada