17 de gen. 2011

Comunicat de l'escola Annexa Joan Puigbert

Aquest dilluns a les 17:00 prop de 800 persones de tota la comunitat educativa de l’escola Annexa Joan Puigbert (alumnes, mestres i pares) farem un mosaic humà gegant per mostrar el rebuig a la decisió del Departament d’Educació d’ampliar el P3 amb una línia nova més.

Sota diverses pancartes amb lemes com “Massificació a les Escoles NO” es pretén mostrar la unitat de tota l’escola al demandar a la nova direcció del departament diàleg i el replantejament de la situació.

Diverses pancartes decoren ja l’escola amb lemes diversos: “Defensem una escola pública i de qualitat”, “No al bony” o “Bonys ni a l’Annexa ni enlloc” en són alguns exemples.

Els portaveus de l’AMPA llegiran un manifest en aquest primer acte de l’escola per intentar canviar l’opinió del Departament, tot i que confien que podran obrir diàleg directe amb el nou Director Territorial d’Educació per a fer-li entendre els greus perjudicis d’aquesta mesura.

Els arguments

Els arguments exposats tant des de l’AMPA de l’escola com des del mateix claustre de professors per rebutjar una nova línia de P3 són diversos, però es podrien resumir en:

1. Problemàtiques de massificació.- Durant els darrers anys l’escola ha patit un desdoblament de totes les línies i aquest any només el 6è té una sola línia. A la pràctica, i un cop desdoblat 6è l’any vinent, si s’arriba a posar una tercera línia de P3 l’escola Annexa passarà a tenir un total de 50 alumnes més.

2. Problemes específics d’espais.- L’escola Annexa Joan Puigbert, després de les obres de millora del darrer curs, està capacitada per a tenir dues línies, generant problemes d’espais i d’aules l’entrada d’un grup extraordinari de P3.

3. Problemàtiques d’accessibilitat.- L’entorn de l’escola no està preparat per a absorbir el volum de vehicles que actualment van a recollir els alumnes a l’escola, amb l’entrada de 50 alumnes més la problemàtica s’agreujarà.

4. Problemes relacionats amb el Projecte Educatiu.- Un nou grup de P3 serà una ingerència negativa en el projecte d'educació infantil del centre. Aquest any, i seguint el principi d'innovació pedagògica, han deixat d'existir les convencionals classes de P3 i P4 i els alumnes d'aquestes edats es barregen a l'aula, així es consoliden molt millor els coneixements. Aquest model necessita que cada classe tingui una ràtio del 50% d'alumnes de cada edat. L'entrada d'un nou grup desmunta aquesta ràtio i, de retruc, tot el model.

5. Cansament de la comunitat educativa.- L’escola Annexa ja ha patit, al llarg dels darrers anys, el procés de passar de ser una escola d’una sola línia a una escola de dues línies. Això va implicar també unes obres d’adequació a aquest nou volum d’alumnes que van implicar molèsties constants durant el darrer curs. Des de l’AMPA de l’escola es considera que no s’hauria de castigar de forma tan reiterada un mateix centre educatiu.

6. La manca de diàleg mostrada pel Departament al prendre la decisió.- Aquesta mesura fou anunciada pocs dies abans de Nadal, el fet que no s’hagués partit d’un diàleg anterior i s’anunciés com a irrevocable va fer que es veiés per l’AMPA com a una imposició.

COMUNITAT EDUCATIVA DE L'ANNEXA
(alumnes, mestres i pares)