31 de gen. 2011

No ens ho han posat gens fàcil

L’Ajuntament de Girona predica una cosa i després en fa una altra. Almenys aixó és el que passa amb la mobilitat del nostre barri.

Els responsables municipals diuen que s’ha de fomentar l’ús del transport públic i que s’ha d’anar a peu, però la veritat és que a les Pedreres estan promovent més aviat el contrari.

Saben que els carrers són estrets, amb voreres plenes d’obstacles, que no compleixen la normativa d’accessibilitat i que són intransitables, però, tot i així, permeten que hi pujin a diari un munt de vehicles en busca d’aparcament “gratuït”, ja que és l’únic lloc, proper al centre, on es pot deixar el cotxe a cost 0, sense cap límit de temps (mitjà jornada, dia sencer, durant mesos).

Quina sostenibilitat! I els veïns? Que s’aguantin, que els carrers són de tots!!!

Quan al transport públic, només hi ha una línia de bus que passa cada mitja hora i que ni tant sols cobreix totes les necessitats del barri.

I, pel que fa a zones d’aparcament públic, no en tenim des de que l’aparcament de Fora Muralla es va tancar i cedir a l’UdG, per tal que els professors arribin en cotxe fins al seu lloc de treball, mentre a fora els estudiants monten de dilluns a divendres un “campi qui pugui”.

Però la cosa no acaba aquí. També està en joc la seguretat vial. Hi ha carrers on la circulació del trànsit ha esdevingut cada cop més perillosa per culpa, precisament, dels cotxes aparcats en un costat de la calçada, com és el cas de Regiment de Baza i Bellavista, fet que s’ha denunciat en reiterades ocasions a l’Ajuntament com incompliment greu i manifest de l’Ordenança Municipal de Circulació.

I no parlem de l’entorn de l’escola Annexa, les hores d’entrada i sortida són un caos total. A més, per si fora poc, aquesta situació encara es pot arribar a agreujar més, si, com sembla, Ensenyament acaba imposant una nova línia de P3.

Tot plegat, molt malament. Les causes poden ser diverses, però n’hi ha una que és indiscutible: la manca total i absoluta de planificació de l’administració. Arribats a aquest punt, el que interessa als veïns és que es resolgui el problema.

En aquest sentit, s’ha de dir que l’Ajuntament no ha estat capaç – o no ha volgut- adoptar mesures efectives per assolir una mobilitat segura i sostenible a les Pedreres, més enllà de la col.locació de senyals que ningú s’encarrega de fer complir i anunciar l’estiu als diaris que els carrers s’havien restringit per a l’ús de veïns i que amb aixó s’havia acabat el “campi qui pugui”.

No senyors, no, el “campi qui pugui” no s’ha acabat, sinó vinguin i comprovin com estan els carrers del barri un dia qualsevol de la setmana. Els veïns tenen tota la raó de queixar-se.

Precisament, a finals de l’any passat, l’AV va portar a debat la mobilitat del barri de les Pedreres, en una reunió que va organitzar al Centre Cultural la Mercè, on es va veure que és un dels temes que més preocupa a les persones que hi viuen. Llàstima que cap responsable municipal hi pugués assistir per escoltar els arguments de tothom!

Doncs bé, en aquesta reunió es va aprovar, per unaminitat, presentar a l’Ajuntament les següents demandes sobre mobilitat:

1.- Que s’apliqui l’Ordenança de Circulació en els carres Regiment de Baza i Bellavista i per tant s’hi prohibeixi l’aparcament per raons de seguretat vial
2.- Que es faciliti a tots els veïns de les Pedreres un distintiu autoritzat per l’Ajuntament, similar al del Barri Vell, per tal que la Policia Municipal pugui controlar que es compleixen les senyals on es prohibeix l’entrada i estacionament de vehicles de persones no residents.
3.- Que se suprimeixin les barreres que tanquen l’accés a l’aparcament públic de Fora Muralla (cedit a l’UdG per a l’ús exclusiu del professorat i personal que hi treballa)
4.- Que es pugui accedir a l’espai públic ubicat al costat de l’hotel AC per utilitzar-lo com aparcament veïnal
5.- Que s’augmenti la freqüència de pas del transport públic –bus línia 7.
6.- Que es valori la possibilitat d’implantar en els carrers, on la seva amplada ho permeti, una regulació semblant a l’Àrea Verda, o similar (Passeig Fora Muralla, Terç de Miquelets).
7.- Que es valori la possibilitat de crear una àrea d’aparcament pels estudiants, professors i demés personal de la UdG, ubicada en l’entorn de la rotonda direcció als Angels i Quart, amb un servei de bus fins al campus de les Pedreres, d’anada i retorn, i parada a Casa Pastora, de manera que també es cobreixin les necessitats de transport públic del carrer Merlets i de Torre Gironella.

És evident que totes aquestes demandes són ben legítimes, ateses les circumstàncies exposades anteriorment, algunes d’elles inajornables per imperatiu legal- com el compliment de l’Ordenança Municipal de Circulació en els carrers Regiment de Baza i Bellavista.

Ara, només cal que obtinguin una resposta favorable i que la nova regidora les porti a terme amb la ferma voluntat d’assolir una mobilitat segura i sostenible al barri de les Pedreres.

Des de l’AV estem lluitant per aconseguir-ho però hem de dir que, fins al moment, no ens ho han posat gens fàcil.

Pilar Adroher
Presidenta de l'AV