20 de març 2012

189 places de zona verda a les Pedreres


Infraestructures i serveis

Girona preveu fer zones verdes d'aparcament a 33 carrers

El consistori debat amb els barris de les Pedreres, Güell-Devesa i Sant Narcís la implantació de les zones d'aparcament amb preferència per als veïns del sector

Si s'apliqués als tres barris hi hauria cap a 1.230 places

L'equip de govern de l'Ajuntament de Girona preveu implantar zones verdes d'aparcament a 33 carrers de la ciutat per facilitar que els residents en els diversos barris hi trobin una plaça de pàrquing lliure. Fa setmanes, la zona de mobilitat va fer arribar la proposta d'implantació a les associacions de veïns dels barris de les Pedreres, Güell-Devesa i Sant Narcís perquè ho debatessin i es pogués arribar a un consens per a la implantació. Aquesta setmana es preveuen fer més trobades per perfilar-ne les propostes. Si finalment s'aplica la proposta del consistori, la ciutat tindria cap a 1.230 places de zona verda, distribuïdes amb 189 a les Pedreres, 317 al sector Pare Coll-Dominiques de Sant Narcís i cap a 730 al Güell-Devesa.
El regidor de mobilitat i via pública, Joan Alcalà, diu que són barris on s'ha pogut comprovar la dificultat per aparcar que hi tenen els veïns i considera que “la implantació de les zones verdes ho pot facilitar”. La modalitat de zona verda preveu l'ús preferencial de les places d'aparcament per als veïns del mateix barri a baix cost. Se'n preveu un cost superior per a conductors residents a Girona però empadronats a altres barris de la ciutat i també un cost superior per als conductors d'altres municipis, per desincentivar aquesta possibilitat.
Millora del trànsit
L'equip de govern també posa en relleu que en les experiències d'altres ciutats s'ha detectat que la implantació de zones verdes comporta un descens del trànsit a les zones on s'ha implantat l'aparcament d'ús preferent per als veïns. En alguns casos la reducció arriba a ser d'un 13% del trànsit, ja que l'efecte que provoquen les zones verdes és que els conductors eviten anar a buscar aparcament en barris on saben que hauran de pagar i que, si en troben, se'ls penalitzarà pel fet de no ser-ne residents. També es considera que millora substancialment la qualitat ambiental gràcies a la reducció del nivell de sorolls i la contaminació generada pel trànsit i, a més, l'estalvi de temps dels veïns pel fet que, amb la zona verda, se'ls garanteix trobar pàrquing amb facilitat.
317
places
per estacionar són les que volen fer al sector de les Dominiques de Sant Narcís perquè els veïns hi aparquin.

LES XIFRES

189
places
de pàrquing de zona verda són les que volen fer a les Pedreres, barri amb problemes greus d'aparcament.
730
places
de zona verda són les que hi hauria al Güell-Devesa, ja que s'hi implantarien cap a 180 places de zona blava.
SANT NARCÍS

Volen fer una consulta i reclamen places lliures

Al barri de Sant Narcís és on tenen més dubtes sobre la implantació de les zones verdes. El president de l'associació de veïns, Martí Carreras, recorda que per al barri “és prioritari recuperar els centenars de places gratuïtes perdudes per els obres del TAV”. Per això, l'entitat obvia opinar sobre les zones verdes i planteja la celebració d'una consulta al barri perquè siguin els veïns els qui ho decideixin. L'associació admet que “amb la nova estació del TAV es complicarà més poder aparcar i pot ser una bona solució”. En tot cas, recorden al govern la necessitat d'eliminar les zones blaves del barri que tenen una ocupació per sota del 40%. Les 317 de zona verda es concentren a les Dominiques.
ZONES BLAVES

La concessió de les zones de pàrquing està en pròrroga

El regidor de mobilitat, Joan Alcalà, destaca que ara per ara la concessió per la gestió de les zones blaves està en pròrroga, un cop acabat el termini d'adjudicació previst. La concessió nova ha d'incloure la gestió de les zones blaves i incorporar les noves zones verdes d'aparcament que s'estan discutint amb els tres barris on se n'ha proposat la implantació. La nova concessió prevista serà de dos anys i es pretén que serveixi de prova pilot per tal de veure el funcionament del nou sistema d'aparcament amb prioritat per als veïns. Passats aquests dos anys, el govern està obert a revisar les zones verdes, ja sigui per treure-les si no han funcionat com es pensava o per incorporar-les a més barris de la ciutat si el seu funcionament ha tingut bona acceptació i utilitat per als seus veïns.
LES PEDRERES

Posar fi a la invasió de vehicles dels universitaris

El barri de les Pedreres és el que ja ha consensuat l'aplicació de les zones verdes a vuit carrers, amb 189 places. La presidenta de l'associació de veïns, Pilar Adroher, explica que tenen l'esperança que la zona verda “resolgui un problema sobrevingut”, fent referència a la invasió que cotxes que va suposar l'arribada de centenars d'alumnes amb l'estrena del seminari combinada amb el tancament de l'aparcament fora muralles per personal de la UdG. Esperen que s'apliqui aviat per comprovar-ne els beneficis.

Un cost de 0,25 euros al dia

En les ordenances fiscals del 2012 es preveu que el cost per aparcar a les noves zones verdes pels veïns del barri sigui de 0,25 euros al dia, amb un màxim de 1,50 euros per setmana. Si cada setmana s'aparqués els set dies a la zona verda els veïns tindrien un cost de 65 euros a l'any. Les zones verdes funcionarien de dilluns a dissabte de 8 del matí a 8 del vespre. Per als gironins d'un altre barri, el cost serà de 0,55 cèntims l'hora, i pels no gironins, serà d'un euro.
GÜELL-DEVESA

Millora vital i implantació de 180 places de zona blava

Al govern ja han comptabilitzat 918 places d'aparcament en 14 carrers del barri Güell-Devesa, compresos entre l'avinguda Tarradellas i la plaça de la Devesa o pont de Can Vidal. En aquest cas, el govern vol implantar, en paral·lel, cap a 180 places de zona blava. Es podrien situar en un tram Pau Casals, passatge Massaguer i Impressors Oliva, per bé que els veïns veuen oportú posar zona blava a tocar de l'escola d'idiomes i d'hostaleria i al Vayreda. El president, Josep Plazas, pensa que les 730 places de zona verda seran una oportunitat perquè “pagar poc amb garantia de pàrquing és la millor opció”. El problema habitual s'agreuja pel mercat bisetmanal i especialment per Fires.
Darrera actualització ( Dilluns, 19 de març del 2012 02:15 )
Publicat a